Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en leveringen van diensten en producten door Papri Photobooths, hierna te noemen “Verhuurder,” aan haar klanten, hierna te noemen “Huurder.

 

1. Reservering en Betaling

1.1. Aanbiedingen en offertes van de Verhuurder zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. De Verhuurder behoudt zich het recht voor om aanbiedingen of offertes te herroepen, te wijzigen of aan te passen.

1.2. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Huurder de bevestigingsmail van de Verhuurder ontvangt. Na ontvangst van deze bevestiging is de reservering definitief.

1.3. In het geval van mondelinge reservering, komt de overeenkomst tot stand op het moment dat de mondelinge overeenkomst op een later tijdstip schriftelijk wordt vastgelegd door de Verhuurder.

1.4. Eventuele annuleringen dienen conform de annuleringsvoorwaarden te geschieden. Na het verstrijken van de annuleringstermijn wordt de reservering als definitief beschouwd.

1.5. Huurder dient de betaling voor de levering van de photobooth vooraf te voldoen. Betaling kan geschieden via bankoverschrijving naar de opgegeven bankrekening van de Verhuurder.

1.6. Alternatief kan Huurder ervoor kiezen om het verschuldigde bedrag met pin of contant te betalen op de locatie op het moment van levering. In geval van contante betaling dient Huurder het exacte bedrag beschikbaar te hebben, aangezien het mogelijk niet altijd mogelijk is om wisselgeld te verstrekken.

1.7. Voorafgaande betaling dient te geschieden binnen de termijn aangegeven op de factuur of reserveringsbevestiging. Bij pin of contante betaling op locatie dient het verschuldigde bedrag vóór aanvang van het gebruik van de photobooth te worden voldaan.

 

2. Gebruik van Gehuurde Materialen

2.1. De Huurder is verantwoordelijk voor een zorgvuldig en juist gebruik van de gehuurde materialen.

2.2. De Huurder zal de gehuurde materialen niet onderverhuren, uitlenen of anderszins ter beschikking stellen aan derden zonder schriftelijke toestemming van de Verhuurder.

2.3. De Huurder is niet gemachtigd om de gehuurde apparatuur te verplaatsen, demonteren of aan te passen, inclusief elke handeling die de kenmerken verandert van hetgeen geleverd door de Verhuurder. Uitzonderingen hierop zijn handelingen die strikt noodzakelijk zijn voor de installatie, opstarten, afsluiten en het demonteren van de photobooth. Tevens is het de huurder toegestaan om handelingen uit te voeren ter probleemoplossing op instructie van de Verhuurder.

2.4. Wanneer er wordt gesproken over verhuur zonder tijdslimiet, betekent dit dat de maximale duur van de huurperiode 24 uur bedraagt.

 

3. Schade en Aansprakelijkheid

3.1. De Huurder aanvaardt de aansprakelijkheid voor alle mogelijke schade aan het gehuurde goed tot het moment van retourontvangst door Verhuurder.

3.2. De Verhuurder wordt door de Huurder volledig beschermd tegen claims van derden voor schadevergoeding die voortvloeien uit het gebruik van de gehuurde photobooth.

3.3. De Huurder is aansprakelijk voor schade, defecten, vernieling of gebreken aan het gehuurde materiaal van de Verhuurder die tijdens de huurperiode zijn ontstaan door opzet of schuld van de Huurder.

3.4. De Huurder draagt tevens het risico voor het gebruik van de photobooth tijdens de huurperiode door derden. Indien een derde door opzet of schuld schade, defecten, vernieling of gebreken aan de photobooth veroorzaakt, zal de Huurder deze aan de Verhuurder vergoeden.

3.5. Bij schade, vernieling, of diefstal van het gehuurde materiaal dient de huurder de Verhuurder onmiddellijk telefonisch op de hoogte te stellen via: 0548 234 611

3.6. De prijzen voor reparatie of vervanging van beschadigde onderdelen zullen naderhand worden bepaald door de Verhuurder op basis van redelijke en marktconforme tarieven.

 

4. Compensatieregeling/klachtafhandeling

4.1. Indien zich tijdens de huurperiode een gebrek, technisch mankement of storing voordoet aan de photobooth waar de Huurder geen schuld aan heeft, behoudt de Verhuurder zich het recht om een compensatieregeling te treffen.

4.2. De volgende technische mankementen of storingen kunnen in geen geval aan de Verhuurder toegerekend:

  • Technische mankementen of storingen die zich voordoen als gevolg van het verplaatsen van de photobooth zonder schriftelijke toestemming van de Verhuurder
  • De Huurder drukt herhaaldelijk te vaak achter elkaar op het touchscreen, wat kan leiden tot het vastlopen van de photobooth.
  • Bediening van het touchscreen scherm met natte of vingers; het scherm dient droog te zijn.
  • Gebruik van de photobooth in extreme weersomstandigheden, zoals regen, hoge vochtigheid, condensatie of temperatuurwisselingen, kan schade veroorzaken.
  • Problemen door te vochtig papier en inkt, wat kan leiden tot papierstoringen.

4.3. Bij een technisch mankement of vastlopen van de photobooth tijdens de huurperiode dient de Huurder onmiddellijk contact op te nemen. Indien de Huurder nalaat tijdig tijdens de huurperiode contact op te nemen, komt de Huurder niet in aanmerking voor de compensatieregeling.

4.4. Als de Huurder geen telefonisch contact kan krijgen met de Verhuurder, dient de Huurder een voicemail in te spreken of een WhatsApp-bericht te sturen waarin het gebrek, mankement of de storing wordt beschreven.

4.5. Indien aan bovengenoemde voorwaarden is voldaan, heeft de Huurder recht op een compensatieregeling. De compensatie wordt in overleg met de Verhuurder opgesteld en zal nooit meer bedragen dan 75% van de totale huursom.

 

5. Annulering

5.1. De Huurder heeft het recht de overeenkomst binnen veertien (14) dagen na het ontstaan ervan zonder opgave van redenen te annuleren. De huurder heeft in dat geval recht op 100% restitutie.

5.2. Bij annulering door de Huurder tot zeven (7) dagen vóór aanvang van de geplande huurperiode, is de Huurder gehouden tot betaling van 25% van de overeengekomen huursom als annuleringsvergoeding.

5.3. Annuleringen die minder dan 24 uur vóór aanvang van de geplande huurperiode worden ingediend, Is de Huurder gehouden tot betaling van 50% van de overeengekomen huursom als annuleringsvergoeding.

5.4. Indien de Huurder de reservering annuleert met een geldige reden, zal in overleg met de Verhuurder worden bekeken of een restitutie kan worden overeengekomen. De Verhuurder behoudt zich het recht voor om restituties al dan niet toe te kennen, zonder daartoe verplicht te zijn.

 

6. Levering en inontvangstneming

6.1. Op het moment dat de Huurder de gehuurde goederen in goede staat in ontvangst heeft genomen, gaat de verantwoordelijkheid over op de Huurder.

6.2. De Huurder verbindt zich ertoe de geleverde goederen zorgvuldig te inspecteren op eventuele gebreken, schade of tekortkomingen. Eventuele gebreken, schade of tekortkomingen dienen onmiddellijk schriftelijk aan de Verhuurder te worden gemeld.

6.3. Bij gebreke van een onmiddellijke melding na inontvangstneming, worden de geleverde goederen geacht in goede staat en conform de overeenkomst te zijn ontvangen.

6.4. Indien de Huurder weigert de geleverde goederen in ontvangst te nemen, is de Verhuurder gerechtigd de goederen in rekening te brengen aan de Huurder.

6.5. De Huurder is verantwoordelijk voor het opgeven van de juiste aflevergegevens. Eventuele extra kosten als gevolg van onjuiste aflevergegevens zijn voor rekening van de Huurder.

6.6. De Verhuurder is gerechtigd om de levering op te schorten indien er gerede twijfel bestaat over de identiteit van de Huurder of de gemachtigde.

6.7. Als het voor de Verhuurder niet mogelijk is om kosteloos te parkeren op de aangewezen locatie binnen een straal van 100 meter, zullen de parkeerkosten die hieruit voortvloeien, in rekening worden gebracht bij de Huurder.

6.8. Indien de photobooth op een verdieping moet worden geleverd, is de Huurder verantwoordelijk voor het mogelijk maken van het gebruik van een lift, indien aanwezig. Mocht er geen lift beschikbaar zijn en moet de photobooth via de trap naar een verdieping worden gebracht, dan dient de Huurder ervoor te zorgen dat er minimaal één persoon aanwezig is om samen met de bezorger van de Verhuurder photobooths de photobooth naar boven te tillen.

6.9. Bij de Verhuurder is het toegestaan om op elk gewenst moment voor de aangegeven aanvangstijd van de gasten (zoals aangegeven tijdens het plaatsen van de reservering) de photobooth te leveren.

 

7. Overmacht

7.1. Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van de Verhuurder onafhankelijke omstandigheid (natuurramp, brand, abnormale weersomstandigheden ect.), waardoor de nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs door Huurder niet meer kan worden verlangd.

7.2. In geval van overmacht heeft de Verhuurder het recht om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat zij gehouden is tot enige schadevergoeding.

 

8. Toepasselijk Recht

8.1. Op alle offertes, overeenkomsten en leveringen is het Nederlands recht van toepassing.

8.2. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de Verhuurder is gevestigd.

 

9. Wijzigingen in Algemene Voorwaarden

9.1. De Verhuurder behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen zijn van kracht na schriftelijke bekendmaking.

9.2. De Huurder verklaart kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.